Keď si budujete odkazy vy, niekto z Vášho tímu alebo externá online marketingová agentúra kvôli vylepšeniu pozícii v Google, 27. Mája Google aktualizoval vo Webmaster Tools stránku hodnotenie. Zmenilo sa znenie prvej vety v druhom odseku, ktorá hovorí že webmasteri môžu zlepšiť hodnotenie stránok tým, že zvýšia počet kvalitných stránok, ktoré na Vás odkazujú. V českom jazyku je preklad nepresný. V angličtine táto prvá veta hovorí o tom, že webmastri môžu zlepšiť hodnotenie stránok tým, že budú vytvárať stránky s kvalitným obsahom, ktoré chcú a budú užívatelia navštevovať a zdieľať. Znamená to, že linkbuilding umiera?
Samozrejme, že odpoveď znie nie. Výmena odkazov sa realizuje a bude realizovať aj napriek všetkým updatom od spoločnosti Google. Algoritmus je postavený na spätných odkazoch a to bude vždy faktor číslo jeden. Avšak, prostredie je dynamické a zmeny sú očividné. Je treba sa prispôsobiť. Nemôžete robiť SEO tak, ako pred pár rokmi. SEO optimalizácia, ktorá fungovala minulý rok, už teraz nemusí.
Ak sa bližšie pozrieme na zmenu v článku vo Webmaster tools, môžeme vidieť dôraz na „navštevované“ a „zdieľané“. Čo je vlastne „zdieľané?“ Užívatelia budú zdieľať Vašu stránku, ak sa na nej bude nachádzať užitočný a kvalitný obsah. Pri tvorbe kvalitného obsahu sa môžete inšpirovať nasledujúcim článkom.