Bolo slnečné, letné ráno a ja som sa rozplýval nad tým, aký prežijem krásny deň. Sedel som v kancelárii, vybavoval nejaké maily, pozeral nevybavené objednávky a riešil starosti ohľadom reklamácie. Myslel som aj na notára, kde ma ešte čakalo overiť podpisy na zmluve. Zobral som si teda kufrík a s tým, že mám ešte vybavovačky na úrade som sa rozlúčil so sekretárkou. Aké však bolo moje prekvapenie, keď mi už v meste zazvonil telefón. „Pán Novotný, dobrý deň, prepáčte, ale niečo mi do toho súrne prišlo, a ani som nemal šancu sa vám ozvať, veľmi ma to mrzí“, vymýšľal som výhovorky, jak sa hovorí „za horúca“. Pán Novotný je náš najlepší zákazník a mne sa takto podarilo na stretnutie s ním zabudnúť.
Vtedy som si povedal, že s manažmentom v našej firme nie je všetko tak ako by malo byť. Takáto situácia sa mi bohužiaľ nestala poprvýkrát. Zabúdam na termíny, na stretnutia a často sa to stane aj dievčatám z ekonomického. Rozhodol som sa preto riešiť to novým CRM riešením. Kvalitný CRM systém má totižto zvýšiť efektivitu a produktivitu pracovných procesov, ako aj vytvoriť a udržať kvalitný vzťah so zákazníkom. Upozorní na úlohy, stretnutia a spravuje dokumentáciu a komunikáciu. Doposiaľ sme vo firme používali iba Excel a email, čo už v tejto dobe určite nestačí.
Rozhodovali sme sa a skúsili viac CRM systémov. Na výber je ich naozaj dostatok. Ale pravda je aj, že nie všetky sú funkcionalitou výborné a treba sa rozhodnúť, čo konkrétne od systému potrebujete.
Analýza prezradila, že riešenia typy SAP, MS Dynamics alebo Oracle sú pre našu potrebu príliš drahé. Na druhej strane, iné ponúkajú iba webriešenia, čo pre nás nebolo najvhodnejšie, pretože sme nechceli citlivé dáta uchovávať mimo náš server.
Náš víťaz sa stal systém Sherlook s výbornou funkcionalitou a podporou, ktorý ako aplikácia beží na našich počítačoch. Firma, ktorá ho dodáva bola schopná nastaviť všetky potrebné moduly podľa našich požiadaviek a cena za riešenie sa ani zďaleka nepriblížila ponuke svetových lídrov typu SAP a Oracle. A aké riešenia používate vo firme vy ?