Vo Švajčiarsku bol 1. júna 2016 otvorený nový železničný tunel. A nie hocijaký. Ide o stavebný projekt storočia, ktorý by sa nezaobišiel bez kvalitných technológii Sika. Volá sa Gotthardský tunel a je to najdlhší železničný tunel na svete. Jeho dĺžka je 57 kilometrov. V oblasti stavby tunelov je výnimočný. Prechádza cez jeden z najvyšších alpských vrchov a vedie približne 2000 metrov pod zemou.
Aby bol takýto projekt úspešne realizovaný, boli rozhodujúce špičkové technológie a stavebná kompetencia spoločnosti Sika. Zadávateľ stavby požadoval vysokú kvalitu a dlhoročnú úžitkovú dobu bez podstatných nákladov na údržbu betónu a hydroizolácií. Na stavbe sa preto použili trvácne riešenia Sika v oblastiach hydroizolácie, ochrane proti ohňu, ochranné nátery a vo výrobe betónu a striekaného betónu. Tento stavebný materiál zabezpečí spoľahlivosť a dlhú životnosť. A ešte niekoľko fascinujúcich čísiel. Pri betonárskych prácach bolo použitých okolo 20000 ton prísad do betónu. Položených bolo 3,3 milióna m2 hydroizolačných fólií Sikaplan®, čo zodpovedá ploche zhruba 330 futbalových ihrísk. Spolu bolo na stavbu transportovaných cca 40000 ton Sika produktov – to je zhruba 1700 vlakových vagónov. Vďaka tomuto tunelu sa skrátila cesta z Zürichu do Milána zhruba o jednu hodinu pre nákladné a osobné vysokorýchlostné vlaky.