Vytvárať si nové kamarátstva môže byť pre nejedeného namáhavé a naozaj ťažké. O to ťažšie to môže byť práve v práci, kde by sa ti neraz taký kamarát hodil- nejde iba o pomoc s deadlinom, no aj človek, s ktorým sa radi porozprávaš alebo podelíš o zážitky. Chcel by si vedieť ako zlepšiť a udržať dobré vzťahy na pracovisku?
Komunikácia je základnou zložkou každého zdravého vzťahu. Platí to aj pre kolegov a šéfov. Vždy je dôležité sa pýtať pokiaľ niečo nevieš, nie je na tom nič zvláštne. Je to dôležité hlavne na vyriešenie sporu kľudnejších a rozumnejším spôsobom.
Pomoc v ťažšej situácii vždy padne vhod. Pomôž svojmu kolegovi ak vieš, že má toho moc alebo ťa o ňu požiada. Ver, že sa ti táto vlastnosť obetovať sa pre niekoho alebo podať pomocnú ruku raz vráti. Kolegovia budú za teba veľakrát vďační.
Kamarátstvo nevznikne len tak. Všetkým by nám osobne viac vyhovovalo, keby máme vedľa seba iba svojich najbližších priateľov. Realita ti však ponúka náuku učenia sa tolerovať rôzne druhy konfliktov a pováh. Dôležité je všetko robiť s rozvahou. Nie každý charakter človeka ti musí lahodiť.
Profesionalita je dôležitá v tom prípade, ak si sa už so svojimi novými kolegami dostatočne zoznámil a zistili ste, že máte rovnaké záľuby, možno pohľad na prácu. Vtedy je dôležité dávať pozor na povinnosti, aby veci naozaj fungovali tak ako majú a hlavne, aby sa z kolektívu nevynechávali ostatní kolegovia.
Ak sa aj naskytne nejaký konflikt, nezabúdaj ho riešiť osobne. Potrebná je hlavne úcta a rešpekt ku druhej osobe, aj napriek tomu, že vám nesadla. Aby sa tím zaobišiel bez konfliktov, hádok a ohovárania, organizujú sa teambuildingy, kde sa má tím zoceliť a čo to sa o sebe naučiť. Každému sa hneď lepšie pracuje, ak vie s kým.