V prípade priateľov si môžeme vybrať, koho si k sebe pustíme. No ak sa v práci vytvoria dobré vzťahy a tímovosť, aj náš pracovný kolektív sa postupne stáva kolektívom priateľov.
Tím a jeho úloha
Tím tvorí skupina ľudí, ktorí spolupracujú na určitom cieli, buď stanovenom nadriadenými alebo organizáciou ako celkom. Členovia tímu by mali rešpektovať stanovený cieľ a snažiť sa ho dosiahnuť. V tímovom prostredí, kde sa pracovníci vzájomne podporujú sa práca stáva efektívnejšou.
Tímová práca versus tímovosť
Tímová práca sa týka spolupráce medzi kolegami na pracovisku pri plnení úloh alebo projektov. Tímovosť je vlastnosť, ktorú jednotliví zamestnanci musia mať, aby mohli prispieť k dokončeniu úloh. Tímovosť je súčasťou mäkkých zručností.
Ako vytvoriť tímovú atmosféru?
Komunikácia
Efektívna komunikácia medzi členmi tímu je kľúčom k dobrej spolupráci. V súčasnej dobe, keď často pracujeme z domu, je dôležité nesmieť prekážky pre efektívnu komunikáciu a udržiavať sociálny kontakt medzi kolegami.
Jasne definovaný cieľ
Dôležité je mať jasne stanovený cieľ, aby každý člen tímu vedel, čo je od neho očakávané. To tiež zabraňuje duplicitnej práci, kedy dvaja zamestnanci vykonávajú rovnakú úlohu. Definovanie cieľa prispieva k úspore času a finančných prostriedkov.
Dôvera v tíme
Dôvera medzi členmi tímu je dôležitá pre pracovné výsledky a celkovú atmosféru na pracovisku. Dôveru je možné budovať aj mimo pracoviska, napríklad prostredníctvom spoločných športových aktivít alebo času stráveného spolu. Vzájomná úcta a rešpekt tiež prispievajú k budovaniu dôvery.
Tímové stretnutia
Pravidelné tímové stretnutia napomáhajú efektívnosti tímu a prospievajú jeho celkovému fungovaniu, vzniká menej nedorozumení a konfliktov.