Ako vytvoriť dlhodobé a pevné vzťahy so zákazníkmi bez reklamy

Ako vytvoriť dlhodobé a pevné vzťahy so zákazníkmi bez reklamy

6 krokov k funkčnému obsahovému marketingu

05.05.2016 | ContentFruiter s.r.o. | www.contentfruiter.sk

Chcete stabilne zvyšovať svoj obrat? Nebaví vás už využívať „overené“ marketingové cesty, ktoré nefungujú, pretože sú voči nim zákazníci stále viac imúnni? Chcete, aby o vašej firme hovorila verejnosť ako o odborníkovi v odvetí?

 

Ak ste si aspoň na jednu z týchto otázok odpovedali kladne, prečítajte si krátky manuál o fungovaní moderného nástroja, ktorý bude vašich zákazníkov baviť a zároveň ich vzdelávať. Počuli ste už o obsahovom marketingu?

 

Obsahový marketing je silný marketingový nástroj, ktorý funguje dlhodobo, účinne a zároveň je užitočný. Dokáže vytvárať komunity, vzdelávať a zabávať ich, a tak získavať nových lojálnych zákazníkov vašej spoločnosti.

 

Stále neviete ako začať? Inšpirujte sa ako robiť obsahový marketing v nasledujúcich šiestich krokoch.

 

Príprava

Dôležité je poznať trh, vedieť aká je vaša konkurencia, poznať jej silné a slabé stránky a mať zhotovený content marketingový audit. Ak chcete uspieť na trhu, musíte byť iní. Inovatívni. Budujte si dôveru zákazníkov pravidelným a relevantným obsahom. Nárok stať sa informačným lídrom má iba jeden hráč na trhu. Nepracujte intuitívne, vytvorte si premyslenú content marketingovú stratégiu. Bez nej by bola tvorba a šírenie obsahu len hra na náhodu s takmer istým neúspechom.

 

Modernizácia webu

Nestačí tvoriť zaujímavý obsah, keď je váš web neprehľadný a nezaujímavý. Moderný web disponuje nadčasovým dizajnom, prehľadnosťou a zrozumiteľnosťou. Dajte príležitosť používateľom zdieľať obsah z vášho webu na sociálnych sieťach vďaka sociálnym pluginom. Vytvorte na svojej stránke priestor pre užitočný obsah. Môžete si zvoliť názov ako Rady a triky, Poradňa alebo Blog. Zapojte aj viac kreativity, je to len na vás.

 

Plánovanie

Existuje niekoľko cieľov, na ktoré sa môžete zamerať. Buďte konkrétni, určite si čo najpresnejšie priority a prostriedky na ich dosiahnutie. Vytváranie jedinečného obsahu pravidelne je znakom dobrého marketéra. Práve kvôli nedodržiavaniu termínov mnohé firmy zlyhávajú. Čokoľvek sa zaviažete pravidelne publikovať či sú to blogové články, statusy na sociálnych sieťach, alebo e-mailové newslettre, dodržte svoj záväzok. Pomôcť vám pri tom môže aj redakčný kalendár.

 

Tvorba obsahu

Obsah musí byť pútavý, zaujímavý a zábavný, aby dokázal zaujať vášho potenciálneho zákazníka. Všetky zverejnené obsahové výstupy musia byť kvalitné po odbornej aj formálnej stránke. Dôležité je pritom dbať na originalitu obsahu a pravidelnosť publikovania. Jednou zo základných možností je tvorba článkov, blogov, respektíve obsahovej sekcie.   Mimoriadne populárnym obsahom v dnešnej dobe je video. Práve videá, návody, reportáže či animácie môžu mať virálny potenciál. Typov obsahu, ktoré sa dajú využiť v content marketingu je však ešte oveľa viac.

 

Šírenie obsahu

Ani ten najkvalitnejší obsah na skvelom webe nemusí automaticky znamenať úspech. Ak firmy nedajú ľuďom o sebe vedieť, pripravujú sa o čitateľov, fanúšikov, zákazníkov. Nedržte svoj obsah pod pokrievkou, šírte ho, nech sa k nemu dostane čo najviac ľudí. Myslite pri písaní svojho obsahu na zdieľanie na sociálnych sieťach, a taktiež na optimalizáciu pre vyhľadávače, na kľúčové slová a frázy, ktoré používatelia vyhľadávajú. Nenechajte si ujsť potenciál, ktorý sa skrýva vo vašom kvalitnom obsahu na webe. 

 

Vyhodnocovanie

Vyhodnocovanie pomáha lepšie pochopiť vašu content marketingovú stratégiu, ukazuje vám naplnenie stanovených cieľov a pomáha nájsť spôsob ako to celé v ďalšom období vylepšiť. Optimalizácia je kľúčom k úspechu.

 

Množstvo dôležitých a užitočných rád a postupov nájdete v e-knihe 25 zásad ako získať viac zákazníkov, ktorú si môžete stiahnuť bezplatne na webe contentfruiter.sk. Ide o stručný úvod do content marketingu podaný jednoduchou formou s vysvetlením pojmov a konkrétnymi ukážkami na stiahnutie, s ktorými môžete ďalej pracovať. E-book pripravila slovenská content marketingová agentúra ContentFruiter.

ContentFruiter - content marketingová agentúra
 

Hodnotenie

Ako vytvoriť dlhodobé a pevné vzťahy so zákazníkmi bez reklamy
Hodnotenie 4 z 5
Počet hlasov 5
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma 
Array
(
    [type] => 8192
    [message] => Optional parameter $level declared before required parameter $parentid is implicitly treated as a required parameter
    [file] => /data/c/8/c852813c-164d-4596-bb3a-297fe5ab4a77/spravodajstvo.sk/web/modules/models/menus.php
    [line] => 449
)