Certifikácia systémov manažérstva nie je žiadnou novinkou, no ešte stále mnoho spoločnosti nenašlo zmysel vo význame certifikácie a na tento často krát nutný krok sa pozerajú, ako na „zlo“, ktoré musia z určitého dôvodu či už kvôli svojim zákazníkom, alebo štátnej zákazke absolvovať. Je však potrebné uviesť, že certifikácia systémov manažérstva pre rôzne oblasti má aj rôzny význam a jej hlavným významom nie je „certifikát na stene“, ale nezávisle posúdenie plnenia požiadaviek noriem a súvisiacich požiadaviek podľa oblasti zamerania s pridanou hodnotou pre zákazníka.
Práve preto sa DQS (DQS Slovakia, s.r.o.) zameriava vo svojich činnostiach na certifikáciu a nezávisle posúdenie zhody so zameraním na vysokú pridanú hodnotu pre zákazníka v nasledovnýchoblastiach:
- Oblasť kvality: najmä pre normy ISO 9001:2015 a IATF 16949:2016
- Oblasť environmentu (životné prostredie): najmä pre normu ISO 14001:2015
- Oblasť bezpečnosti: najmä pre OHSAS 18001:2007 (ISO 45001)
- Oblasť energetického manažérstva: najmä pre štandardy ISO 50001
- Ďalšie oblasti rôzneho zamerania, všetky ďalšie štandardy / normy pre certifikáciu nájdete na www.dqs-slovakia.sk
Dať pridanú vysokú hodnotu zákazníkovi, tak, aby zákazník v realizácií auditu videl zmysel nie je však jednoduché a práve preto DQS pre každú oblasť zamerania disponuje vysokokvalifikovanými audítormi, ktorí prešli predovšetkým dlhoročnou praxou a splnili náročne podmienky kvalifikácie v DQS. DQS prioritou vždy boli a sú vysokokvalifikovaní audítori, ktorí sú neustále a každoročne vzdelávaní pomocou rôznychvzdelávacíchčinnosti a vedia nezávisle posúdiť počas realizácie auditu systém manažérstva, no zároveň posunúť procesy a činnosti zákazníka, tak, aby sa implementované štandardy a ich požiadavky stali nie len povinnosťou (nutnosťou), ale aj dávali pridanú hodnotu pre zákazníka. Je to však často krát neľahký krok a preto predovšetkým samotná certifikovaná spoločnosť musí mať záujem a byť pripravená na túto cestu, na konci je však množstvo výhod, ktoré certifikátom na „stene“ len začínajú. Ide najmä o:
- Nastavenie kultúry procesov a často krát aj samotnej organizácie
- Realizácia procesov a činnosti, ktoré majú zmysel a pridanú hodnotu s konkrétnym významom (teda podpora pri prenášaní požiadaviek noriem (vyššie) do zmyslu s konkrétnym zameraním)
- Nájdenie praktických výhod pre povinné požiadavky noriem
- Použitie požiadaviek normy na zlepšenie finančného zdravia spoločnosti
- Podpora seba-motivácie vedenia a pracovníkov pri plnení požiadaviek noriem
- a neposlednom rade, nájdenie zmyslu certifikácie...
DQS chce a je pripravená robiť certifikáciu inak, práve preto, že chce byť iná od svojich konkurentov a hlavne chce dať iný zmysel a pridanú hodnotu z certifikácie pre svojich zákazníkov. Tí zákazníci, ktorí tieto výhody už pocítili, nás už nasledujú, pre tých, ktorí sú pripravení na našu podporu a prijatie týchto výhod nás hľadajú... Navštívte naše stránky, alebo nás kontaktujte a pocítite rozdiel...