Vystaviť faktúry je v roku 2014 možné viacerými spôsobmi - vymenujme si ich od najstaršieho po najmodernejší:
1. rukou do tlačiva, ktoré ste si kúpili v špecializovanej predajni - výhodou je, že podnikateľ ju môže vystaviť na mieste (napr. opravár chladničiek). Na druhej strane vyzerá predpotopne, podnikateľ musí sledovať číslovanie a hrozí veľké riziko neporiadku v dokladoch či ich straty.
2. v excelovskom súbore v počítači - modernejší spôsob, pri ktorom fakturant/podnikateľ len prepisuje staré faktúry. Opäť však neeliminuje možný neporiadok (v číslach, v neprepísaných dátumoch či iných údajoch) a navyše nerieši spôsob doručovania faktúr účtovníkovi.
3. účtovný softvér - používa sa, ak sa faktúry vystavujú priamo vo firme, v ktorej sedí aj účtovník. Nevýhodou je jeho vysoká (jednorazová či každoročná) cena - oplatí sa teda skôr na vedenie celej účtovnej agendy, kúpiť si ho výlučne na fakturáciu je nevýhodné. Ak podnikateľ nemá pri sebe účtovníka/fakturanta a potrebuje vystaviť/poslať faktúru, musí ho kontaktovať, prípadne si naňho trochu počkať.
4. on-line služba SuperFaktúra - zlučuje výhody všetkých predchádzajúcich spôsobov: je on-line na ktoromkoľvek mieste na svete, podnikateľ nemusí kontaktovať svojho účtovníka, faktúry sa vystavujú ľahko bez rizika chýb v číslovaní či iných a rovnako je ich možné hneď aj odoslať klientom - virtuálne či poštou. Navyše umožňuje spoluprácu s účtovníkom - podnikateľ sa so svojím účtovníkom nemusí fyzicky stretávať, nemusí ani posielať doklady poštou, stačí sprístupniť svoje konto a účtovník si už stiahne čo treba. SuperFaktúra okrem fakturácie poskytuje aj možnosť evidencie podnikateľských výdavkov, základných podnikateľských prehľadov či napr. úhrad faktúr alebo stavu skladu. Skrátka moderná podnikateľská pomôcka.