GEFCO Slovakia, referencia v oblasti priemyselnej logistiky vyjadrená v slogane „Logistics for manufacturers“, sa ako jedinej logistickej spoločnosti na Slovensku úspešne podarilo nadviazať partnerstvo so Slovenským olympijským výborom (SOV) a stať sa oficiálnym logistickým partnerom Slovenského olympijského tímu na obdobie 2014 až 2016.
O partnerstve s SOV, požiadavke zabezpečiť prepravu športového materiálu slovenských olympionikov zo Soči späť na Slovensko a nepredvídateľných problémoch počas prepravy sme sa rozprávali s Tomášom Horváthom, Obchodným a marketingovým manažérom GEFCO Slovakia.
Byť prvým logistickým partnerom s SOV na Slovensku je významnou udalosťou. Čo Vás k tomuto rozhodnutiu viedlo?
Som veľmi rád, že práve GEFCO Slovakia dostalo príležitosť stať sa prvým oficiálnym logistickým partnerom SOV. Musím podotknúť, že v tomto príbehu zohráva kľúčovú úlohu nedávna integrácia GEFCO s Ruskými železnicami (RZD). Práve naša stratégia dynamického medzinárodného rozvoja a ambície sprevádzať medzinárodných zákazníkov pri ich rozvoji na ruskom trhu a v krajinách Spoločenstva nezávislých štátov (CIS) sa stali pred zimnými olympijskými hrami v Soči ústrednou témou a hnacím motorom našich vzájomných stretnutí s SOV.
Ako hodnotíte Vaše doterajšie partnerstvo s SOV?
Partnerstvo s SOV počas XXII. Zimných olympijských hrách v ruskom Soči naplnilo všetky naše očakávania. Mali sme príležitosť poukázať na naše odborné skúsenosti, medzinárodný rast v regióne CIS a netradičným spôsobom podporiť prepravy smerom na Rusko a okolitých krajín.
Aká bola požiadavka SOV na prepravu?
Pre SOV sme prepravili športové vybavenie, napr. hokejovú výstroj a vaky s hokejkami, masážne stoly, vaky s lyžami a lyžiarskymi palicami, krabice so športovou výbavou či zdravotníckymi potrebami, olympijskú pochodeň, osobné oblečenie športovcov, propagačné materiály, bicykel a iné. Celkovo hovoríme o preprave 232 kusov materiálu v objeme viac ako 4 600 kg.
Akou trasou sa tovar prepravoval?
Tovar sme naložili priamo v Soči, odkiaľ ďalej putoval pozemnou prepravou cez Novošachtinsk a Užhorod. Konečnou destináciou bola Bratislava, konkrétne Športová hala na Trnavskej ceste.
Nastali nepredvídateľné problémy počas prepravy?
Musím povedať, že áno. Podotýkam, že problém nevznikol na našej strane, ale ešte pre samotným konaním hier, kedy bol športový materiál prepravený do Ruska charterovým letom. Nakoľko športovci odchádzali zo Soči komerčnými linkami, kde je nekompromisný limit na hmotnosť batožiny, jej veľkú časť sme museli previesť pozemnou prepravou ako nesprevádzanú batožinu. Hneď na ruskej hranici nám colníci auto zastavili s argumentom, že k nákladu neexistujú potrebné dokumenty, teda faktúry, ktoré sa musia dokladať pri prevoze tovaru.
Ako ste túto situáciu riešili?
Do veci sme museli zaangažovať Slovenský olympijský výbor, vrátane nášho Veľvyslanectva v Rusku a dokonca Ruský a aj Medzinárodný olympijský výbor a Centrálny colný úrad v Rusku! Spoločne sme vynaložili úsilie a presvedčili colnicu, že ide skutočne o batožinu športovcov zo Soči. Keď kamión konečne dorazil na slovenské hranice vo Vyšnom Nemeckom, nastal opäť menší problém. Slovenskí colníci nevedeli ako majú celý prípad uzavrieť a na základe akej klasifikácie majú kamión s materiálom pustiť na Slovenské územie. Pre zaujímavosť, tovar sme nakladali v Soči 1. marca a už 12. marca o 18 hodine bol kamión pristavený pri Športovej hale Mladosť, v Bratislave.