Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring
PR je skratka pre anglický výraz Public relations, čo znamená „práca s verejnosťou“, avšak pre výraz je viac zaužívaný pojem „styk s verejnosťou“ alebo „vzťah s verejnosťou“.
Podstatou PR je, že subjekt podsúva resp. prezentuje verejnosti alebo konkrétnej cieľovej skupine informácie o svojich aktivitách, produktoch alebo službách tak, aby si príjemca týchto informácií vytvoril pozitívny obraz o subjekte a jeho činnosti.
PR je ďalej opakovaná, neustála a cieľavedomá činnosť - komunikácia so zámerom vytvoriť dlhodobé pozitívne vzťahy verejnosti voči subjektu, pričom pozitívne vzťahy si má utvoriť prijímateľ informácie sám a to vlastným uvážením a osobným prehodnotením predkladaných pravdivých informácií (nie ako v reklame, kedy ide skôr o „presviedčanie“)
Pre Public relations je dôležité udržanie a vylepšovanie dobrého obrazu o subjekte v očiach verejnosti, za ktorú môžeme považovať akúkoľvek skupinu, ktorej činnosť (v pozitívnom alebo negatívnom význame) môže ovplyvniť dosahovanie stanovovaných cieľov subjektu ako je podnikateľská činnosť a teda predaj produktov a služieb.
Public relations sa využívajú napríklad v týchto prípadoch:
Nástrojmi PR sú napríklad:
Portál Spravodajstvo.sk ti umožňuje publikovať tlačové PR správy, zaregistruj sa a publikuj!